Pages

Thursday, December 22, 2011

Azam 2012

Rasa macam sekejap sangat masa berlalu..baru jer lagi rasanya tahun 2011 dah nak masuk 2012 pulak..lagi 9hari nak masuk tahun 2012..

Azam tahun ni pon rasanya belum semua tercapai..

Tahun depan nk kner ada azam baru ker..hehehe..

Azam ni kira macam sumber insprisi utk berusaha lebih gigih untuk mencapai apa yang kita inginkan..terpulang pada individu, tp bagi saya, setiap tahun saya akan membuat list apa yang nak & cuba untuk mendapatkannya..kalau xberjaya, cuba lagi tahun depan sehingga berjaya..

Apa azam tahun 2012??

1. Ada rumah sendiri
- tahun depan dah nk dekat-dekat umur angka 3..saya sangat berharap ada rumah sendiri..sekarang ni saya dgn husband memang tgh cari rumah yang sesuai & mampu milik..mungkin akan beli rumah area Bentong je sbb husband mmg kerja kt Bentong. Walaupon saya kerja kt KL, terpaksa berulang alik tiap-tiap hari..skrg dah xder masalah..ok jer, sbb ramai yg berulang..rumah kt bentong, kerja kl kl..bas pon penuh jer hari2..
- skrg pon dah berangan-angan nk hias rumah, nk letak perabut apa, nk tanam pokok apa..hehe

2. Saving 1 Juta ...100K
- hahaha..berangan jelah nk saving sejuta..sejuta lemon adala..ni nk capai 100k nih lama lagik kot..tp kalau buat bisness boleh kot kan..insyaallah..azam ni akan carry foward sampai accomplish..hehe

3. Bachelor Degree & Master
-  Part time degree saya akan habis insyaallah januari 2013, lepas tu kalau ada rezeki sy mmg nk terus sambung master..ramai kawan2 yang menjadi sumber inspirasi..sbnrnya sy agak terlewat masa nk sambung belajar part time degree. dulu lepas habis diploma, mmg dah plan xnk dah sambung belajar..tp bila tgk ramai kawan-kawan kt office buat part time, rasa bersemangat pulak nk sambung belajar..
- sekarang ni saya tinggal lg 5 subjek jer nk habis tp xtermasuk semester ni la..semester ni saya dah ambik 3 subjek..last kelas ganti pd 1/1/2012 ni, kelas costing lepas tu start exam 12, 14 & 18 jan 2012..hujung Feb start new semester..sy terpaksa jadikan 5 subjek tu kpd 3 semester sbb ada subjek yang x offer kt KL..nak ambik risiko berulang alik ke UTM JB mmg tak la kn..xperla kot habis lambat sket..semester ni genap 3thn buat part time degree di UTM..

Utk azam seterusnya, sy akan update nanti..
Sekian..

No comments:

Post a Comment