Pages

Monday, December 19, 2011

5'S Rak Kasut

Malam td laki saya kata..

"awak dah siap kemas2 barang kn?apa kata awk 5's rak kasut awak tu..buang jek mana yg dah rosak..serabut mata saya tengok.."

saya pon kata "ye ker kner 5's??

Bila dah kemas, keluarkan semua kasut yg da rosak..banyak betul..

Saya ni jenis syg nk buang..tp bila da simpan lama2 dlm rak, kasut tu sendiri akan rosak..kulit menggelupas..

Tapi kasut ni memang da lama..ada kasut dr zaman study pon simpan lagi..apala..

Semua perempuan memang suka kumpul kasut..xder yang tak suka rasanya kn..

Tp saya beli kadang2 time sales so dapat murah..bila dah murah mula la beli 2-3 pasang kan..satu jer mana cukup..



Tengok tu menimbun kasut yg da rosak..

 Kotak pon kumpul jugak, mana xpenuh rak kasut tu kn..



bila dah susun macam kt rumah ada 5 orang wanita kan..
rasa sayang jek nk buang..kebanyakkan kasut flat tapak dah haus & dah terkopek..
biasa la, konon berangan orang kaya..malas nk repair so beli jek kasut lain..
tp sebenarnya kn kasut2 ni banyak pau boipren..
hahaha..buruk perangai betul..




 Hasilnya, 3 plastik sampah..good bye semua kasut2 yang telah berjasa..




Okey, kasut2 yang nk pakai taruk atas..psstt..kasut biru & oren tuh baru punyer..hehehe..papa qayyum yang blanjer..


1 comment: