Pages

Wednesday, October 24, 2012

Officemate Birthday Celebration!!


Assalamualaikum..



Pada 28/9/2012 yang lepas tu, kitorang kat office buat small birthday celebration utk kak Rohani..
Akak ni pon dgn baik hati belanja kitorang satu office makan mee bandung..




Kitorang guna duit kelab utk beli kek..yang ni kek baru dari Secret Recepi..mahal gilos..RM130 sebiji ni, xderla besar sangat tapi memang sangat sedapla..rasanya macam cheese cake tapi ada banyak kacang dalam dia..nak potong pon kemain susah lagi..




Stok kuih raya pon ada jugak, tak habis2..




Mee bandung ni order kat cafe office jer..not bad jugak rasa dia..




Buah tembikai dengan oren tu pon ditaja oleh K.Rohani..
Terima kasih kak..lain kali boleh belanja lagi ek..hehe




Yang ni dari kanan Syikin, Mieza dengan Lily..2 orang tu anak dara lagi, yang tengah tu jer mak dara..




Haa..ni lah dia birthday girl pada hari tersebut..
Selamat hari lahir pada k.rohani, semoga dipanjangkan umur, sihat dan dimurahkan rezeki..
Semua buat muka comel macam qayyum..haha..
Apa2 jelah..




Yang ni eksyen jer, kengkonon sy la yang nak potong kek tu..
Tunggu besday tahun depan baru dapat potong kek tau..




Eh..tetiba kemain ramai plak yang tiup lilin..
Tadi kata besday K.Rohani sorang jek..
Yang dua orang tu Syikin dan Pn Fazah, manager sy..birthday diorang bulan September jugak..so belated la celebrate sekali..yang baju purple tu plak tlg pegangkan kek jer..



Yang ni K.Ida..
Tapi K.Ida dah pindah ke unit lain sebab dapat naik pangkat..
Tahniah K.Ida dan selamat maju jaya..


Kenyang haritu sebab dapat makan free..
Terima kasih yang tidak terhingga kepada penaja..hehe..


Sekian..



Friday, October 19, 2012

Mini Maha 2012 @ Bentong


Assalamualaikum..


Bulan lepas tu ada Mini Maha & Jelajah Kesihatan 2012 kat Dataran Bentong..Dekat jer dari rumah..
Tapi yang jadi jauhnyer, kitorang balik Temerloh dulu then hari sabtu tu bawak mak dan abah mertua sekali jalan2 kat sini..lepastu balik Temerloh semula..hari ahad baru balik Bentong..
Mak dan abah mertua sy pon xder apa-apa plan nak buat weekend tu yang ajak jalan2 gi Bentong..
Takderla jalan2 sangat pon, gi satu tempat ni jer..



Gerak dari Temerloh dalam pukul 10..perjalanan Temerloh-Bentong dalam 45 minit jer..
Walaupon dekat jer tapi rasanya mertua sy pernah datang rumah sy adalah dalam 2 kali jer..
Sebab apa diorang xdatang, sebab kitorang yang balik sana so tak payahla nak datang sini..hehe




Qayyum pulak, pagi2 buta dah bangun..lepas tu xnak tido balik..
Masuk jer kete terus jer membuta sampai Bentong..




Cuaca mak oii, amatlah panas dan terik..
Standby bawak payung siap2..
Orang pon xramai, panas2 macam ni mana orang nak keluar..petang2 sket baru ramai agaknya..




Ada pameran dan pemeriksaan kesihatan secara percuma kat sini..
Sy pon buat pemeriksaan gula dalam darah dan BMI kat sini..mak oii, berat badan bertambah membuak2 sehingga mencapai obesiti..
Mak mertua sy lagi kurus dari sy tau..malu*****




Tak ramai sangat orang, gerai pon xbanyak sangat jugak..




Ada booth jual bunga2, pokok2, baja, buah2an, makanan dan banyak lagi..
Baju2 tu biasala kan, ada jual jugak..
Bunga ni cantik, macam bungan kantan..tapi bukan..xtanya pulak nama bunga nih..




Ada asam..i like..
Tapi xelok makan asam banyak2..
Dalam xelok2 tu sy beli jugak guava pedas tu..hehe..




Nangka madu pon ada..




Malam tu baru nak rasmi, dirasmikan oleh menteri besar pahang..
Tapi kitorang xderla tunggu sampai malam..
Lepas siap2 dah tengok, beli apa yang patut..terus balik Temerloh..




Ada booth nanas besar..
Kat dalam ni ada tester..dah makan sepuas hati siap cicah kuah rojak, xkan nak belah jer kan..
Jadi kitorang pon beli la 2 biji nanas ni..




Sayur2 pon ada jual jugak..




Booth dia jauh2 pulak tu..semuanya diorang buat kat hujung2 padang..kat tengah2 padang dibiar jer kosong..
Apedaa..penat tau nak menapak, dahla panas terik..




Yang ni Qayyum suka..
Ada pameran arnab..tunggu dia bangun tido dulu  then tengok dia pon dah ok, terus jer bawak masuk dalam ni..
RM3 per entry..
Atok dengan wan Qayyum tengah busy pilih2 pokok durian, malas nak join..baikla duduk kat dalam ni jer..




Xderla banyak sangat pon arnab nya..
Arnab pon mengantuk jer tengok, maybe sebab dah tengahari..panas pulak tu..tak agresif langsung..




Sy masuk sekali dengan Qayyum tp bayar untuk sorang jer..kereta standard tunggu kat luar pagar jer..
Kitorang dapat satu bungkus makanan arnab..
Tapi hampeh, sua2 kat mulut arnab tu xdernyer arnab tu nak makan..pandang sebelah mata pon tidak..
Cehh betul..agaknya dah kenyang kot..
Ramai sangat pelawat yang dah bagi makan..
Sy siap pulangkan balik makanan arnab tu sebab tak luak pon..rugi jer..




Budak ni rilex jer, xder perasaan sangat..
Pandang jer arnab tu dari jauh..
Macam takut2 nak pegang pon ada..
Agaknya mamai2 lagi baru bangun tido..




Tengokla tu..
Semua arnab dah letih dan ngantuk..




Suruhla Qayyum pegang arnab tu..
Senyap jer..
Tak tau dia suka ker takut ker ntah..
Tapi suruh pegang sekejap jerla sebab bulu2 arnab tu tanggal, melekat-lekat kat tangan..




Lama jugakla kat tempat arnab ni..
Lepas dah boring baru keluar..




Kat sebelah arnab ada pameran kambing..
macam kambing gurun pon ada..




Berpintal-pintal tanduk ko yer..



Bila dah panas memang cepatla haus..
Lupa nak bawak air kosong yang tertinggal kat dalam kereta..nak ambik parking jauh nun..
Beli jelah air sejuk..
Sy rasa macam asyik nak beli jer air dari semua gerai yang jual air tu..hausss sangat..



Lepas tu ada satu tempat ni ada tester air strawberri..booth tu ada jual pes strawberri..
Sy suruh kereta standard isi masuk cup yang besor..barulah puas minum..nak gi sendiri ambik malu ler pulok..takper, suruh jer laki kan..
Qayyum pon asik haus jer..


MAHA ni macam tempat untuk pertanian la..mak mertua sy sangatla suka..
Dia beli pokok durian musang king 2 pokok ke 3 pokok ntah, pokok delima, lepas tu pokok ntahapa2 lagi..
Siap beli baja pokok yang mahal sket..katanya nak tanam kat kebun..
Yang abah mertua sy pulak xberapa minat sangat bab berkebun2 ni..dia lebih suka duk rumah tengok tv..hehe


Bila dah dengar azan zohor, kitorang pon gerak balik..sy xbeli apa pon..
Mak mertua sy siap beli frozen karipap, frozen murtabak daging dan macam2 lagi lah..


Hari ahad jalan2 kat Temerloh sahaja..bawa Qayyum gi taman, jalan2 naik moto lepas tu singgah rumah wan kereta standard..tu jer aktiviti kitorang kalau balik kampung..


Sekian..


Hantu Durian


Assalamualaikum..


Kelmarin tu kereta standard ajak beli durian..dah lama jugak xmakan durian..
Tapi sy rasa harga durian agak ridiculous..mahal amat..
Tapi dah nak buat macam mana kan, tekak nak mencekik jugak..beli jugak..mahal pon mahallah..




Kereta standard kata, kita beli D24 jer..musang king mahal sangat..kalau time kaya, duit berlebih2 xper beli..cehh..
Sy pon sound dia awal2.."kalau harga durian lebih RM15 sekilo jangan beli..membazir..kalau nak sangat beli sebijik jer.."
Kitorang beli durian ni kat tepi highway Karak - Bentong..ala, tepi jalan jer..belambak2 orang jual durian kat situ..
Sekarang ni durian dah xder season..sepanjang masa ada jer..


Bila tanya harga D24, RM13 sekilo..yang musang king pulak RM23 sekilo..mahal gilos..dulu2 dah pernah beli so dah xpayah beli kali ni..membazir, mahal sangat..


Disebabkan  durian D24 harga RM13 jer so ambiklah 2 biji..timbang punyer timbang, dua bijik harga RM49 hengget..
Bila mintak kurang, cina tu bagi singgit jer kurang...cehh betul..
Tapi durian punyer pasal, bayar jelah..dua biji ni harga RM48..
Tapi muskil jugak, ntah betul ke tak ntah timbang cina tu..




Suruh cina penjual tu potong siap2 dekat alur durian tu supaya senang nak kopek bila balik rumah..
Tukar jer baju, terus kereta standard ajak makan durian..
Tak menyabar-nyabar betul..kalau dah hantu durian tu memang kann..
Bila cakap "awak ni hantu durian kan"..mati-mati xnak mengaku..




Memang berbaloi2..isi dia semua elok..
Yang sebiji tu lemak manis..yang lagi satu pahit2 lemak..
Sy suka yang pahit2 sket tu..
Tapi xboleh makan banyak2, kang pengsan kang xker menganiaya diri sendiri..
Masuk dalam tupperware, tutup rapat2 pastu simpan dalam peti..



Lepas makan durian, petua orang tua kata kene minum air dalam kulit durian tu..ntah betul ke tak ntah//
Sy pon minum jelah, tapi kereta standard giler sombong xnak minum..haa, lantakk..
Kang pening2 kepala jangan nak mengadu2 ek..takmo layan..


Pagi semalam bangun pagi, masuk jer dapor terus pening kepala..
Apesal ada bau macam gas bocor..jenuhla check2 kat dapor gas, nak tengok kat mana bocornyer..
Bukak peti ais..terus fening...
Adoi..


Thursday, October 11, 2012

Keranamu Adam & Hawa


Assalamualaikum...


Ini adalah rentetan dari kesakitan hati yang teramat sangat..buatkan sy mengambil keputusan untuk menulis supaya menjadi renungan dan peringatan kepada sesiapa yang membaca..



JANGAN JADI BATU API!!
JANGAN JADI PENGHASUT!!
JANGAN NAK MEMBODEK BOS!!
JANGAN BUSUK HATI SESAMA KAWAN SATU OFFICE!!




Sy peduli hapa kalau bos saya atau perempuan gampang mulut longkang tu baca entry ni pon..bia lantak..
Pada sy, blog ini adalah  sebahagian dari diri sy, mungkin pendapat, mungkin luahan hati dan ia adalah memori untuk masa akan datang..sesuatu yang dah berlalu memang takkan dapat kita putarkan kembali..




Bismillah..




Semuanya adalah kerana drama ni Adam & Hawa....



Memang kelakar betulla bila pikir2 kan balik..
Tapi sakit hati memang sampai bila2..





Kenapa?










Sebabnya..



Pada 3 October 2012 bersamaan hari rabu minggu lepas..
Sy dan lagi 3 officemate sy ditangkap sebab tengok drama ni dalam meeting room masa office hour!!
Almaklumlah, rumah xder mustika..
Kebetulan tab sy masa tu dah overlimit so memang xboleh tgk video..
So menumpang la tab satu akak kat office sy tu..
Nak tengok episod yang sebelumnya tulah..
Konon2 nak cover line sangat, tu yang tengok dalam meeting room..
Tapi..terkantoi sudahh...



Jangan tiru perbuatan ini ok..



Ya, sy mengaku...
Memang perbuatan itu adalah salah & melanggar etika kerja..
15 minit ker 20 mnit jer pon..
Walau apapun alasannya, sy adalah BERSALAH!!




Tapi yang paling menyakitkan hati adalah kerana bukan bos sendiri yang tangkap tapi ada perempuan mulut longkang yang MENGADU!!
Memang sial betullah perempuan tu...
Sorry ek bukan nk mencarut, tapi sy memang dah tak tahan dengan perangai busuk hati & kuat mengadu si perempuan tu..macam bagus sangat!!
Semua benda nak cakap dengan bos..
Pasal ko sendiri curik tulang apasal xnak mengadu pulak!!
Setan betul..



Selama sy kat unit ni, dah dekat 6 tahun dah..aman dan tenteram jer..
Xder pon semua benda nak mengadu kat bos..kitorang ni xreti la nak bodek2 ker, nak kipas2 ker..
Bukannya dapat apa pon..




Tapi bila perempuan mulut longkang tu masuk sini..macam2 hal..
Baru setahun lebih kat sini dah belagak macam bos..
Bos ingat dia tu baik sangat ker..padahal lagi buruk perangai..
Takdepon kami kat office ni ceritakan hal dia dekat bos..





Pada sy, executive dan non executive tu harusla ada gap..
Kita sepatutnya staff sesama level patut tolong cover2 line.. 
Ini tidak, busuk hati..
Kalau ye pon nak sangat menonjol..ni bukan caranya la..




Kali ni sy memang dah tak tahan..
Kalau baik sangat, buat kerja jer dan kerja dia tip top xkisahla nak mengadu yang kitorang curik tulang ker apa..tapi dia tu 10 kali lebih teruk..
Datang office hari sabtu ahad tapi tido kat surau..apa cerrr..
Lepas tu pergi keluar dengan kawan2 dia tak balik office dah..
Petang lepas tu baru menggelupor suh member kat office tolong punch kad..
Satu hapa benda kerja pon xbuat tapi claim OT..
Memang xkan berkatla hidup engkau..




Lepas tu waktu visit boleh pulak tengok wayang..
Hey, sekarang ni sapa lagi melampau..curik tulang 2 jam kat luar tu lagi teruk tau tak..
Bukannya sekali tapi berkali2..
Lepas tu dengan selamber siap cakap "xper, bos takkan marah sebab bos pon tengok wayang jugak.."
Ni bukannya sy mereka-reka cerita tapi orang yang pegi teman perempuan tu tengok wayang sendiri yang mengaku..
Banyak lagi perangai buruk perempuan tu, malas jer nak cerita semua..




Sy yang dah 6 tahun ni pon xpernah dan tak berani nak tengok wayang masa kerja..
Sebab takut..
Hari tu sy pernah buat hal, first time buat tapi terkantoi pulak..
Memang rasa serik sangat..
Kalau visit habis awal memang nak balik rumah cepat2..yelah, kita kan rumah jauh..
Boleh rest kat rumah..




Yang bos pon sama jugak..
Macamla ikut rule sangat..
Malas la nak cakap pasal bos kat sini..
Sy akui bos sy memang baik, tapi dia tu cepat berubah bila ada orang cucuk2..
Dan suka dengar cakap2 orang tanpa usul periksa..lepas tu menyesal..





Berbalik pada kes pada hari kejadian..
Sy pon silap jugak, masa tu manager & asst manager keluar meeting..
Sy pulak xbawak handfon, bila dia call cari sy terus jer kantoi..
Tapi xtaula kot kalau2 perempuan busuk hati tu memang purposely bgtau bos..
Bila assistant manager sy tu balik office, terus dia panggil sy masuk bilik dia..
Memang sakit hati dan bengang giler la bila dengar apa yang dia cakap tu..
Selama nak dekat 6 tahun sy kerja kat sini semua benda nak ungkit..
Macam sy ni tak memberi apa2 impact langsung pada unit ni..
Yang dia tu pon macam la lurus sangat kerja..banyak jugak bengkang bengkoknyer..




Lepas jer dia panggil sy masuk bilik dia, lepas tu kitorang 4 orang yang kene tangkap basah tu kene masuk bilik manager pulak..kene lagi sekali..
Memang kene basuhla semua..
Dah buat salah kan, mengaku jelah..
Lepas tu bila tanya siapa yang mengadu, dia nak cover2 plak perempuan tu..
Ingat kitorang ni semua bodoh ker, xboleh nampak sapa punya angkara yang busuk hati tu..
Bangkai gajah memang tak dapat nak sorokkan la..
Sebelum assistant manager ni keluar dari bilik manager, boleh pulak dia ckp kuat2.."sapa tak suka duduk sini boleh keluar, isi borang transfer"




Cehhh...
Sapa xbengang, xsentap..
Memang bengang yang amatla..
Memang sy mencarutla kat facebook..
Lepas tu terus jer sy remove orang2 yang tak berkenaan..
Hish, sakit hati tau tak..




Pada hari kejadian, perempuan tu happy giler..kitorang semua kecoh2 tapi dia boleh buat bodoh jer macam xder paper yang berlaku..
Duduk senyap jer kat meja dia..
Memang sah!!
Ko la perempuan durjana tu, penghasut, mulut longkang, busuk hati..




Mentang2 la ko tu rapat dengan bos, sama2 free hair, kawan isap rokok, pegi karaoke pon sama..
Ko ingat ko akan selamat ker..
Memang xkan senangla hidup ko kt sini..




Dengar cerita, dari sumber2 yang dipercayai..
Cewahh..macam gosipla pulakkan..
Perempuan durjana tu mintak transfer kat sini sebab ramai yang dah tak suka dia masa kat unit lama..
Perangai suka cucuk2 orang, mengadu kat bos, bawak mulut dan macam2 lagi..
Dia kawan dengan orang2 tertentu jer katanya..
Tengok..
Kalau dah perangai dari azali tu busuk hati memang sampai bila2 takkan wangi punyer..
Dia datang sini, bawak lagi perangai lama dia tu..
Puiii..




Apa yang kitorang buat sekarang ni, kitorang buat bodoh jer kat perempuan durjana tu..
Buat psychology war..
Kita tengok selama mana dia boleh bertahan kawan dengan bos jer xkawan dengan kitorang ni..
Sy nak tengok muka dia pon menyampah, apatah lagi nak bertegur sapa..
Sorry la..




Sy memang kecik hati dengan assistant manager sy..
Yelah, kita ni kuli bawahan jer..mana bos nak ambik peduli perasaan kita kan..
Sorry to say, sy dah hilang separuh respect sy pada dia..
Setelah apa yang berlaku ni, sy nak datang office pon malas..nak buat kerja bersungguh2 pon memang takda mood..
Pendek kata sy memang dah demotivate..




Sy ni dah la rumah jauh..kat Bentong nun..
Bayangkanlah everyday travel Bentong - KL..
Nak datang office ni ambik masa 2 jam lebih tau tak..
Keluar rumah pukul 6.10 pagi naik bas..lepas tu naik tren pulak, jalan kaki lagi..nak dekat2 8.30 pagi baru sampai office..
Kalau jem teruk, pukul 9 baru sampai office..
Bila bekerja memang kita akan habiskan banyak masa kat office..
Sepatutnya datang office dengan hati yang gembira bukannya sakit hati..
Sad..





Kita ni manusia biasa, xlepas dr melakukan kesilapan..
Tapi perempuan macam tu memang tak boleh dipercayai dan xblh dibuat kawan..
Dalam diam2 dia tikam kita dr belakang..
Ibarat gunting dalam lipatan..




Bukannya sy xnak transfer, dulu dah pernah apply masa sy mula kawin dan bila start berulang memang letih giler..
Ingat lagi sy start berulang masa tu pregnantkan Qayyum 3 bulan..
Tapi kalau nak bertukar, kat sini perlukan pengganti..
Xder orang pon yang dah duduk kat kampung nak pindah datang kerja KL ni..
Lagipon, sekarang sy buat part time degree, still kat KL jugak..
Jadi, nak taknak bersabar jelah..
Insyaallah, sy akan habis study bulan Jan 2013 ni..





Tak taulah berapa lama lagi sy boleh bertahan..
Semoga tuhan memberi hidayah dan petunjuk kepada perempuan yang busuk hati tu supaya insaf..




Alhamdulillah..
Rasa lega sket bila dapat luahkan apa yang terbuku dalam hati sy ni..
Cepatla datang rezeki sy supaya sy dapat keluar dari sini...amin..




Terima kasih kepada yang sudi baca..




Sekian..




Wednesday, October 10, 2012

Kue Tiow Bandung Sotong - Sri Bandung Seaview Lagi


Assalamualaikum...



Disebabkan ada banyak entry tertunggak yang tak sempat nak update jadinyer kali ni sy nak update semua yang tertunggak tersebut..hehehe..



Ni last 3 week punyer story masa balik Sg Besar..tetiba teringan plak nak makan lagi dekat restoren mee bandung tepi laut dekat Sg Nibong tu..sambil2 bawak atuk & nenek Qayyum jalan2 la kan..
Sebelum ni dah penah makan sekali kat sini, boleh check kat entry lepas : Sri Bandung Seaview - Batu 23 Sg Nibong..




Kereta standart mana minat sangat bandung2 ni, so dia order satay..not bad..satay dia boleh tahan jugak sedap..rm0.50 jer satu cucuk..murah jer kan..




Qayyum pon habis makan 2 cucuk satay..budak ni dah boleh nampak dah dia suka satay..bagi timun tu xnak makan pulak..dia luah balik..hahaha..cengkelat ek, xnak makan sayur..




Makan satay jer pon, muka terus jadi ganas..hahaha..
Masa ni hari sabtu, dah dekat pukul 6 petang..tapi tak ramai sangat orang..
Minggu ni nak balik Sg Besar, sy plan nak gi BNO plak..kat situ pon katanya ada mee udang yang famous jugak..nanti nak try..




Nenek Qayyum nampak cumil..hehehe..
Nenek tak order makan pon..dah kenyang katanya..lagipon nak diet..
Hahahaha..kelakarla mak sy, sepatutnya sy yang kene dietla..




Atuk Qayyum order mi bandung udang..
Time ni malas nak ambik gambo banyak2, tetiba xder mood plak..huhu




Kali ni sy order kue tiow bandung sotong plak, aritu dah rasa mee ketam..
Masa makan first time rasa sedapnya, tak terkata..
Tetiba bila makan second time kat sini xtaula kenapa sy rasa xsedap pulak..
Dalam rasa xsedap sangat tu licin jugak sepinggan saya bedal..huhuhu, buruk perangai betul..

Sapa2 yang ikut jalan besar ke arah Sg Besar tu bolehla singgah sini kalau nak rasa mee bandung..ada udang, ketam, sotong dan poktek..


Balik tu singgah Sg Besar sekejap, nenek nak belikan Qayyum basikal..
Basikal murah yang biasa2 tu jer..dah pesan kat nenek jangan beli yang mahal2 sangat sebab sekejap jer dah jahanam karang..
Sampai rumah, xdernyer budak ni heran sangat dengan basikal baru tu..siap di tebalik2 kan lagi..




Sekian..


Jamuan Raya - Part 2


Assalamualaikum..


Entry ni kan dah laaamaaaaaa dalam draf..tak sempat lagi nak buat karangan dan publishkan..
Sebabnya adalah kerana..


Yang pertama,
Sy agak busy lately..kat office hari tu nak audit..
Biasa la kan bila time nak audit tu semua kene check, xnak terkantoi nanti..


Yang kedua,
Kerja banyak, dan banyak jugak kerja tertangguh sebab malas buat..
Tetiba bos naik hangin, naik hantu, naik minyak semua..terpaksa siapkan segera..
Dah beberapa hari sy balik lewat..dekat pukul 9 malam baru sampai rumah..sangat letih..


Dan antara sebab utama dah lama xdapat nak update blog adalah sebab sy SAKIT HATI!!!
Kat office sy ni kan ada perempuan gampang mulut longkang!!
Geram betul sy..
Nanti ada masa sy akan update pasal perempuan si mulut longkang tu..


Gambar raya haritu xder banyak mana pon..
Yg ni memang dr camera nak rosak sy tu..yang sy stress, bila mintak kat kawan2 kan semedang jer belum uploadla..alasan kabel hilang..macam2 la..hoii, berapa lama nak tunggu daaa..
So layan jelah ek jamuan purple office sy hari tu..




Ni jelah jejaka2 yang ada kat office sy ni..yang pakai t-shirt tu dah pencen tapi kitorang jemput jelah memeriahkan majlis..lagi sorang on mc, excident..kesian dia..xdapat nak makan best..


Lelaki agaknya xsesuai sgt kerja kat office..sebab tu kat office 3 ketul tu jelah lelakinyer..
Yang 2 orang tu dah nak pencen 2,3 tahun lagi..




Purple theme..sy dengan Mieza..
Haa, nampak x plastik bunga tu merah putih tu..
Kereta standard kasi dah lama..dah kering kontang pon bunga tu..
Sy biarkan jer kat office, malas nak bawak balik sebab kalau bawak balik mesti kereta standard akan buang punyer..dia tu kan memang xder sentimental value..




Ni jer staff kat office sy..sket jer kan..xder la meriah sgt..
Disebabkan ada banyak jugakla picture perempuan yg buat sy sakit hati tu, malas sy nak tepek gambar yg ada muka dia..
Kitorang satu office memang nak boikot dia habis2an..biar padan dengan muka ko..ish..xhabis geram lagi ni..




Sy jemput Irna..dia dataang dengan officemate dia..
Dia ni coursemate utm sy..
Office kitorang dekat2 jer..selalu jugak kitorang lunch sama2..




Makan kat workstation jer..diorang ni malu nak makan kat tempat ramai2 tetamu..
Dah luper plak sapa ker nama officemate Irna ni..




Sket jer kan gambar..
Takder la banyak sangat seperti yang digembur2 kan..
Hehehe..



Sekian..