Pages

Tuesday, March 13, 2012

Lunch Buffet @ De Palma, Ampang

Assalamualaikum..

Morning semua..dah seminggu takde post baru dalam blog ni..takde la busy sangat tapi malas sikit nak buat karangan..hehe..

Minggu lepas cuti khamis & jumaat..insyaalah minggu ni pon akan cuti lagi khamis & jumaat jugak sbb kereta standard nak bawak gi cameron highland..jalan-jalan dekat jer..hehe..

Last week office buat makan-makan sempena welcome manager baru, sambutan birthday officemate bulan March, sempena 2 unit jadi 1 unit & sempena farewell sorang staff yang dah nak bersara..banyak sangat sempena nyer kan..

Pagi-pagi lg dah keluar sbb banyak tempat nak pegi..pergi menara, beli kek lepas tu hantar Din ambik van kat setapak..dengan jem lagi, balik office ambik diorang semua terus gerak ke De Palma..

Peace..


Driver kami pada hari itu, En Nizam.bawak van dengan gumbira..kehkeh..


Giler padat kat belakang, dah macam sardin dah..kesian diorang kener bersempit-sempit sket sebab dah tak sempat kalaw nak buat 2 trip..van cuma ada 2, nasib baik bos drive sendiri..
Tema haritu adalah biru..


Sampai-sampai jer terus serbu sbb dah lapar..
Ni adalah antara picture yang sempat snap..kebanyakkan gambar gegar la plak..sy tak reti nak setting agaknya, lagipon kt dalam ni lampu malap sangat..

Section kuih-muih melayu..


Ada ulam-ulaman..


Yang ni ada kerabu, ikan masin & macam-macam lagi..


Yang tengah tu ass manager sy Pn licho, K.Rohani & Rozi..


Pinggan sy utk first round..hehe
Sy ambik ayam halia, ikan sambal, siput sedut masak lemak cili padi, kerabu sket & tempe gorang..No rice kunun-kunun nak diet sangatla kan..
Bila nampak jer siput sedut, giler excited nak makan..tapi 4 ke 5 siput jer yang boleh sedut..yang lain semua taknak keluar..mengecewakan betul..kitorang siap complaint lagi..tukang masak dia potong banyak sangat sampai separuh siput tu..sepatutnya potong kt hujung jek..tu yang taknak keluar-keluar tu..hilang mood nak makan la..


Sudu & Garfu..


Sy dan Mieza..


Ni Rozi..pose dulu sebelum makan..


Second round sy ambik rojak buah, kuih & buah..
Rojak ok jugakla,, not bad..


Ni nak komen sket pasal kuih dia..sorry to say semua TAK SEDAP..dah la keras..ntahapa-hapalah rasa dia..


K.Rohani dengan pinggannya..besonyer lesung batu dia..



K.Rohani lagi dengan bos..

 

 K.Wook, birthday girl..hehe..


K.Aini..

 

Si Din panjang, birthday boy..

 

Nizam & Din..

 

Meja kitorang..
 

Bos sy..Im speechless..kehkeh..

 

K.Rohani dengan manager Pn Hafazah..
 

Yang hijau tu nama dia K.Rohani jugak..boleh pulak pakai hijau sbb dia kata tak tau tema biru..hadoiyai..apa-apa kaler jelah kak, dia dah nak bersara dah minggu depan..we wish u happy & good luck kak..yang lagi sorang ni K.Wizana..


Yang ni pulak K.Rubiah..
  

Ni antara lelaki melayu terakhirlah sangat yang ada kat office sy..dulu ramai, tapi ramai-ramai buat hal lepas tu berenti..tinggal jelah yang ni..En Meor, Nizam & Din..En Meor pon dah nak bersara tahun depan..al-maklumlah, office sy ni banyak staff yang veteren..hehe..
 
Lepas makan, sesi berucap..tiba-tiba pulak kene jadi mc..kahkah..belasah jelah labu..


Memula, manager baru kasi kata-kata aluan sket..

 

Lepas tu K.Rohani yang dah nak bersara pulak bagi ucapan sket..dia siap buat speech tapi tak boleh nak baca sebab sebak..cewah..



Lepas tu asst. manager plak bagi ucapan..alamak bos, sorry gambar gegar sket..apa yang sy ingat dia kata nak buat family day..maybe kali ni gi Kuala Selangor..ceh, cam nak balik kg sy jer..hehehe..


Lepas ucapan, sesi potong kek..yeah...Indulgence Cake by Secret Resepi..

Kek telah disponsor oleh birthday boy & women iaitu Din & K.Wook..TQ


Eh, tetiba ramai plak yg nak potong kek..yang lain ni unit sebelah yang baru joint unit sy..takpelah, sambut jelah sekali..


Si din ni tinggi menjulang sangat..susah giler nk ambik gambar..tak balance sbb gambar kek tak masuk..last-last suh dia duduk jer..barulah balance..hehehe..lawak betul..
 

Sebelum balik, haruslah bergambar beramai-ramai sebagai kenangan..pose jangan tak pose tapi masa ni ada pulak 2-3 orang yang pegi toilet..tak masukla pulak..


Rumbia Coffe House, De Palma Ampang..


Pose kat depan cafe dia pulak..


Bos sy yang sentiasa ceria..tapi kalau dia marah memang bergegar satu Bukit Mahkamah tu..kehkeh..gurau jer bos..


Last, but not least..dapan jugak gambar dengan En Han..En Han ni pemalu ek..ada satu jer gambar dengan sy..muahaha..


Mesti korang dah nak muntah kan tengok gambar banyak sangat..hehehe..

Review sy untuk buffet lunch hotel ni:-

1. Buffet lunch RM37 nett - pada sy tak berbaloi sangat sebab makanan dia biasa sahaja..walaupun masakan kampung, boleh kata mak aku masak seploh kali ganda lebih sedap dengan harga tu..hehehe..the best masakan kampung in the town is Rebung..suka sangat makan kt sana tapi office dah selalu buat so bosan..

2. Makanan tak variety..sebab tak banyak sangat choice..nasi putih, lauk ayam, siput sedut, sotong kering masak merah (ala yang orang selalu buat makan dengan nasi lemak tu)..sy tak suka so tak ambik..

3. Lampu cafe malap sangat..kesannya, kamera murah sy tuh asik bergegar jer..(ni cam salah sendiri sbb tak reti nak setting)..hehe

Takper, next time makan tempat lain pulak..

Sekian..

Wednesday, March 7, 2012

Office Activity - Pizza's

Assalamualaikum..

Ini adalah entry tertunggak..tak sempat nak update & upload picture ni minggu lepas..cewah, macam bz sangat gamaknyer..

Last 2 week memang agak stress kerana kesilapan sistem..hampir seluruh state PJ mengalami gangguan internet & telefon..harap maaflah yer semua pengguna streamyx, unifi, tel, cdma, lcb sbb sistem breakdown..tp kita dah fix problem within 24 hours..

So lepas tu, bergumbira lah kan..kitorang makan pizza claim pettycash..kehkeh..makan free memang best kan..

Eh, td citer pasal pizza..tp napa pulak ada mangga..buah mangga ni ada staff unit sebelah kasi..mangga lemak manis, tak masam pon..


Makan pelam pon nk posing..apolas kn..


Perbincangan dengan bos..semua muka tegang jer..diorang ni stayback kt office sampai 12 tengah mlm..bos pulak langsung tak blk umah..pg2 terus kene g mengadap VP & GM..cian bos..apa-apa pon semua dah setle..


Pagi-pagi kitorang dah gi kedai pizza hut tu..bersemangat waja betul..sebenarnya ada kisah kenapa kitorang tak order online jer..

Sehari sebelum tu, sy dah call pizza utk order online..tak payah susah2 nak keluar office..sy call 3.30 petang..nak tahu pukul berapa runner tu datang..5.10 baru dia sampai..sy follow up call pizza hot line tu sampai 5 kali..katanya 30 minit jer dah sampai..lgpon dekat jer, bukannya jauh..

Yang paling bengang tu kan, bila runner tu sampai sy tanya kenapa lambat sampai sejam stgh dia boleh buat muka blur..sakit hati betul..4,5 orang officemate dah balik..so macam tak best jer nak makan kalau tak cukup so sy cancel jer..padan muka dia..makan la ko 6 pizza besar tuh..

So, disebabkan takut blacklist..sy pon gi beli kt kedai..kitorang beli dekat chowkit tu..sampai-sampai tak bukak lg..hahaha..tunggula tercongok kt depan kedai tu..lawakla..


Yang ni Mieza, officemate sy..macam janji jer pakai blue hari tu..


Lepas order 6 large pizza, kene tunggu dalam 20 minit..


Haipp..tangan sapa la tuh..tak menyempat-nyempat nak makan..orang nk tangkap gambar dulu la kak..


Antara gelagat-gelagat officemate yang sempat di snap..




Kak Senani & Kak Rohani..


Geng spekmata K.Wook & K.Ida..


Hancus diet i la makan pizza ni..


Lepas makan ni terpaksala berpuasa..kunun2, cakap dalam hati..
Padahal nan hado lah nk puasa bagai..kehkeh..

Sekian..

New USB Cooler Fan..Puas hati..

Assalamualaikum..

Selama ni kat workplace sy memang panas sket sbb tak kener aircond..almaklumlah kan office pon dah uzur, so aircond pon dah tak kuat..takkan lah pulak sy nak pasang kipas stand tu, memangla ada kipas stand tp kang takut terbang pulak sumer kertas2 atas meja..

Masa pegi jalan2 dekat Festival City lepas kelas hari ahad lepas, sy pon masuklah kedai computer kat tingkat atas tu..ternampakla usb fan..agak cumil jugak..teruslah beli..

Yang ni saiz sederhana..takderla murah sgt..ada jugak yg harga RM10 macam kipas stroller qayyum tu tp macam tak kuat jek angin dia..ada jugak yg besar sket tp mahal lg la kan..


Wah..rasa macam cumil jek kipas ni ada kt atas meja sy..kehkeh..


Kipas ni takder la kuat sgt..bolehla dr takder..so skrg sy takder la hot memanjang..hehe:p

Sekian..

Monday, March 5, 2012

Taman Tasik Temerloh

Assalamualaikum..

Minggu lepas masa balik Temerloh, gi jalan-jalan kt Tasik Temerloh..Atuk dengan Wan Qayyum pon join skali..saja-saja jer pusing-pusing ambik angin..duk rumah pun bosan jer..

Tapi dapat jalan sekejap jer kerana hujan dengan tiba-tiba..cuaca elok jer, tiba-tiba plak hujan..nasib baik tak lebat & sekejap jer dah berhenti..lepas hujan berhenti kami terus balik..lagipon dah lewat petang, teruslah balik rumah..

Masa sampai tasik ni pon dah pukul 5.30 petang..



Ni Atuk dgn Wan Qayyum..atuk Qayyum dah pencen, so duduk rumah jer tp Wan Qayyum masih bekerja..ada lagi beberapa tahun baru nak pencen kerja..


Sementara wan dengan atuk jaga qayyum, mama pon mengambil peluang untuk berposing-posing kat tasik tu..hahaha..


Sy yang gemok dan taknak kurus2..dah diet makan pon tak boleh nak kurus jugak..haishh..


Kereta standard pon xnak kalah..mahu posing jugak..



Tiba-tiba hujan gerimis pulak..lari!!!...selamatkan qayyum, nnt dia demam susah..
Tapi hujan tak lebat sangat & sekejap jer dah berhenti..


Budak comel ni dah boleh taktih..tapi tak boleh lepas lagi..dia suka sangat panjat tangga..bersemangat betul nak langkah naik tangga tu..


Tak lama lagi dah boleh jalanla anak mama ni..


Hujung bulan ni Qayyum genap setahun..sekejap jer masa berlalu rasanya..


Sekarang ni kalau dia meniti dekat meja ke kerusi ker memang kener pegang sebab dah 2,3 kali jatuh kebelakang kepala terhantuk lantai..

Takut jugak kalau jadi apa-apa kat kepala dia..

Insyaallah, harap-harap takda apa-apa yang tak elok jadi..semoga qayyum membesar dengan sihat & selamat..jadi budak yang bijak & cerdik..amin..


Tudung Bawal Day

Assalamualaikum..

Sekarang ni tren tudung terlalu pantas berubah..kalau dulu semua orang pakai tudung bawal jer..dulu-dulu zaman sy study takder lagi orang yang pakai selendang..

Mula-mula dulu famous tudung tiga segi, lepas tu tudung 4 segi bunga-bunga, lepas tu tudung bawal, selendang, tudung ikin la, dan macam-macam..belit-belit bagai..lepas tuh pakai 2 3 lapis lagi..macam-macam kan..

Sy pon tak terkecuali mengikut arus perdana pemakaian tudung ni..cewah..sekarang ni sy memang selesa pakai selendang sebab taknak nampak tua sangat..harharhar..

Kebetulan, hari tu kemas-kemas drawer tgk byk betul tudung yang tak usik-usik dah..gatal pulak nak pakai tudung bawal tu g office..

Then sy pon try la pakai macam stlye najwa latif tuh..haha,nk jugak..

Kahkahkah..budak-budak office kata muka sy sgt boolat & tak sesuai pakai macam ni..ceh betul..


Bila tengok balik memang sangat selekeh..serabut jer..selalunya, kalau sy pakai selendang sy cuma guna 1 pin jer..stlye ni kene guna 4 pin campur keronsang lagi..sangatla leceh kot bg orang yang malas macam sy neh..

Sekali je kot try pakai camneh..



Thursday, March 1, 2012

Michael Schumacher Jr.

Assalamualaikum...

Bila tengok keletah qayyum kan, rasanya dia ni comel sangat..ada jer benda-benda baru yang  dia belajar..lepas tu dia akan ingat pulak tu..

Contohnyer bila dia dapat pengang strereng kereta, dia pon pusing-pusing macam papa dia buat..siap dah pandai tarik signal & wiper..

Sila layankan jelah gambar si montel di bawah ni yer..


 Gaya mesti lebih..macam nak rempit jek qayyum..vroom..vroom..


Wah, qayyum dah pandai drive yer..papa boleh tido dekat belakang..


Dah ada gaya dah ni, nnt dah 17 tahun baru ambik lesen kereta ye nak yer..


Tengok muka dia tu, bersemangat betul kan..


Tunggu dah ada lesen dulu baru mama benarkan awak drive kereta..uuiiih, lambat lagi la nak 17 tahun ni..masa tu pon mama dah nak warga emas ker..kehkehkeh..

Sekian..